שיש להן התפתחות הדרך ניתן להבדיל שכל מה שאנחנו מתבטאים מוקלט.

0 Comments

גברת לוין וגברת גולדשטיין השתתפו בשימחה המתקיימות מטעם ידידה. הנן פטפטו ליד השולחן, והעבירו בדיקה בדבר שמלת אשת החלומות (יותר מהמדה חרוזים ויותר מהראוי צמודה), לגבי החומרי מזון (לא טובה את אותם מחירם, העוף באופן ספציפי יבש) והתזמורת (רועשת מידי!). לרוע מזלן (ומזלה המתקיימות מטעם המארחת), צלם הוידאו הסריט בחדר. וכשהכלה והחתן המשווקים ישבו לראות בוידיאו ששייך ל החתונה, כל מילה מהשיחה נשמעה באוזניהם.


גברת קליין ישבה שבעה. המעון המה לרוב בנייני משפחה, חברים וקרובי משפחה ומכרים שהגיעו לנחם. לבסוף השבעה, גברת קליין נגשה אל תיבת התכשיטים על מנת להרכיב את אותן טבעת היהלום החביבה עליה, מתנה יוצאים אליו מבעלה המנוח. הטבעת נעלמה! נוני לגברת קליין שיש מצלמות אבטחה במעונכם. היא יכלה לקבל באיזה אופן נספח צופים זוממים יחד את אותן הפשע, ואף שישנם באיזה אופן אחד מהם גונב אותה!

לדעת בוודאות כמעט מכל בכל זאת סיפורים שלא קיימת לכל מי שמעוניין מושג מאיפה יכולים להיות הגיעו, שני הסיפורים הנ”ל רציניים ואינם נכנסים לקטגוריית האגדות האורבניות חסרות הבסיס. בעלי אביזרי טלפון אישיים המסוגלים לצלם ולהסריט, רשתות אזעקה וצלמי פפראצ’י שאפתניים שאורבים במקומות אחרים אזור, ולהתבטל אשר נעשה או לחילופין נאמר אינה יהיה דיסקרטי יותר. וזוהי המצאה מפקחת.

ביותר עלינו בכך גם נדבך שלילי. אני בהחלט איננו זריזה שקריירות עתידיות זקוקו להיפגע מחסרונות או שמא פזיזות נעורים, אולם זה מחירו הנקרא יוטיוב.

בעיניי מדובר במעין מהדורה מודרנית מסוג צרעת. מחלת ידינו האישית שפגעה בבני מדינת ישראל במדבר, אם הינם דברו לשון לא טובה או שמא ריכלו אודות אחיהם בני מדינת ישראל. העונש של הדודים היווה מיידי, ואני משערת שרק מעטים מומלץ לחזור פעמיים על אותה טעות. שפתיהם נותרו חתומות.

אך הרבה, כל אדם אינם מבחינים בשום תוצאת מיידיות ברחבי אירופה זה בטח לדיבורים האכזריים שבבעלותנו. חוץ מאשר – מותנה בציבור – הכירא גולשים. חיובית או שלילית.

מימים אלו שמכשירי וידיאו/ אמצעי דיגיטאליות/ אישיים, ממוקמים במקומות אחרים, כל מילה שנאמר בציבור (ולפעמים אפילו והיה אם יום יומי, נוספת נקפיד לנתק קודם את גלאים האבטחה) מזמינה על ידי שנוקלט על מנת ידעו כיצד דורותינו.

כמה עולה ספר תורה נועד להפסיק את שנתם של אותנו להניח. יש אפשרות ש הנו ממש לא הסיבה הכי טהור בכדי להפסיק להשמיץ נוספים, נוני תאמינו עבורנו, הוא למעשה תמיד. התורה שבעל עכשיו מלמדת את הציבור, שאחד שמתחיל לבצע ניסיון טובה מגורמים אינם טובות, לבסוף ישמח לעשות אותו מהסיבות הנכונות.

עברנו דרך ארוכה מחוויית הקרבה הנקרא אבותינו אל ה’ במדבר. כמה עולה ספר תורה את הברכה שבתוצאות המיידיות, ויחד איתה את כל ההבנה אי אלו גורם נזק יהיה הדיבור השלילי שלנו.

כל עוד שלטכנולוגיות המעודכנות קיימים נחרצות צדדים שליליים, המודעות התמידית לכך שדברינו או לחילופין מעשינו יוכלו להישמר באותו דקה, הזו התכשירים של עוצמתי ממש, כדי לשמור יש עלינו בתלם.


הכלה? מקסימה. האוכל? טעים. התזמורת? טובה, הבאתי אטמי אוזניים…